|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / ZM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
ZM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy managementu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/ZM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se základními pojmy, přístupy a zásadami managementu v organizaci. Objasnit principy výkonu základních manažerských funkcí (rozhodování, plánování, kontrola, organizování, vedení apod.). Charakterizovat práci manažerů na různých úrovních řízení a vést k pochopení významu manažerské práce v různých organizacích. Představit studentům příkladná řešení, diskutovat případové studie a vést je k obhajobě svých výstupů.
|
Požadavky na studenta
|
Předpoklady pro získání zápočtu:
- průběžné plnění aktivit (např. případové studie) dle zadání vyučujících, min. 70%
- skupinové prezentace na cvičeních,
- odevzdání a schválení seminární práce ve stanoveném termínu,
- úspěšné absolvování průběžného testu min na 70%, test je možné opakovat pouze jednou v termínu stanoveném katedrou.
Požadavky pro získání zkoušky:
Získání zápočtu a úspěšné absovování zkoušky. Zkouška je písemná. Je nutné dosáhnout alespoň 70% úspěšnosti při písemné zkoušce.
Hodnocení zkoušky:
100 - 90% - výborně
89 - 80% - velmi dobře
79 - 70% - dobře
69% a méně - nevyhověl
|
Obsah
|
- Úvod do managementu, proměny managementu
- Profil manažera
- Plánování
- Strategické řízení
- Organizování
- Vedení
- Kontrolování
- Manažerská komunikace
- Management změn
- Rozhodování
- Manažerská etika, společenská odpovědnost
- Organizační kultura
Detailnější rozpis jednotlivých témat je uveden v COURSEWARE - v části Přednášky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Donnelly, J, H., Gibson, J.L, Ivanchevich, J,M. Management. Praha:Grada, 2017. ISBN 978-80-7169-422-9.
-
Základní:
Veber, Jaromír. Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
-
Základní:
Blažek, L. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Management Press, 2014.
-
Základní:
Vodáček, Leo; Vodáčková, Oľga. Moderní management v teorii a praxi. 3., rozš. vyd. Praha : Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-232-1.
-
Doporučená:
Holá, Jana. Interní komunikace v teorii a praxi. 2017. ISBN 978-80-7560-099-8.
-
Doporučená:
Schermerhorn, John R. Introduction to Management. Hoboken, 2011. ISBN 978-0470-64624-3.
-
Doporučená:
Robbins, S.P., Coulter, M. Management. Harlow, 2018. ISBN 978-1-292-21583-9.
( DOI: https://vigo.uk.zcu.cz/F/BG4X258GCCPNVMDR1NA5I9UQLJBHHFH5794341EFHGAN75V2UC-09354?func=full-set-set& )
-
Doporučená:
Robbins, Stephen P.; Coulter, Mary K. Management. Fourtenth edition, Global edition. 2018. ISBN 978-1-292-21583-9.
-
Doporučená:
Daft, R., Kendrick, M., Vershinina, N. Management. Hampshire, 2010. ISBN 978-1-84480-882-3.
-
Doporučená:
Cejthamr, Václav; Dědina, Jiří. Management a organizační chování. Praha:Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3348-7.
-
Doporučená:
Certo, Samuel C.; Certo, S. Trevis. Modern management : concepts and skills. Edition 15; Global edition. 2019. ISBN 978-1-292-26519-1.
-
Doporučená:
Lukášová, Růžena. Organizační kultura a její změna. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2951-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
49
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit základní pojmy a kategorie z oblasti fungování podniku a osobnosti člověka v organizaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit význam a roli managementu v současných organizacích
popsat klíčové teorie a myšlenkové směry managementu a vysvětlit jejich přínosy pro management
vymezit a vysvětlit základní manažerské funkce
popsat role manažera v současné organizaci
vysvětlit a aplikovat vybrané manažerské nástroje a techniky nezbytné pro realizaci manažerských funkcí
popsat proces změny a roli manažera v tomto procesu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky z vybraných oblastí managementu při řešení případových studií
použít vybrané manažerské nástroje a techniky při řešení dílčích úkolů podnikové praxe
aplikovat získané znalosti na úkolech v rámci týmového práce i individuální práce
orientovat se v současných trendech a směrech managementu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Při výuce jsou využívány případové studie jako nástroj aktivního zapojení studentů do procesu výuky v rámci tematicky zaměřených seminářů.
|
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Při výuce jsou využívány případové studie jako nástroj aktivního zapojení studentů do procesu výuky v rámci tematicky zaměřených seminářů.
|
|
|
|
|